Nyhed

Tak Rock støtter 15 danske upcoming bands og solister

GAFFA.dk – alt om musik

De udvalgte navne skal markedsføres på øldåser og skal spille til showcasekoncerter

Coronakrisen har haft stor negativ indvirkning på musikscenen og ikke mindst vækstlaget, der i det forgangne år har haft langt mindre mulighed for at præsentere sig selv, end det normalt ville have haft, med en livescene præget af restriktioner og nedlukninger og en hel aflyst festivalsommer 2020.

Nu vil Royal Unibrews Tak Rock-kampagne støtte 15 danske upcoming bands og solister i form af markedsføring, blandt andet på hver cirka en million øldåser, samt en række showcase-koncerter. De 15 navne er Aksglæde, Bersærk, Brimheim, CABAL, Daze of June, The Entrepreneurs, Fugleflugten, Girlcrush, Konvent, MØL, Palace Winter, Rebecca Lou (billedet), Reveal Party, Søn og De Underjordiske. Bands og solister, som i øvrigt stort set alle sammen har fået rosende anmeldelser af GAFFA.


"Det er 10. gang, vi gennemfører Tak Rock-kampagnen, som tidligere har taget udgangspunkt i et kendt band. Det store corona-benspænd har gjort det klart for os, at vi risikerer ikke at få fremtidens store band, hvis vi ikke forsøger at hjælpe dem, der er på vej. Det er vores håb, at vi med dette initiativ kan hjælpe 15 danske bands tilbage på den rejse, de havde planlagt. Til glæde for dem selv - men naturligvis også for spillestederne og for alle os musikelskere," siger Christian Lund-Martorell, Senior Brand Manager hos Royal Unibrew.

Han fortæller videre til GAFFA, at de 15 navne er udvalgt af Royal Brew i samarbejde med en række musikjournalister og folk fra musikbranchen, og at de skulle repræsentere diversitet inden for rockmusikken og inden for køn og skulle være gået glip af noget karrieremæssigt i 2020 – og have lyst til at deltage. Samtidig skulle de være mindst 25 år grundet loven om alkoholreklamer, hvilket gav noget af et benspænd. 

Tak Rock-kampagnen gør blandt andet følgende:


  • sætter de 15 bandnavne på hver sin Royal Beer-øldåse, som kommer i landsdækkende handel året ud. Der er tale om mellem 12.000.000 og 15.000.000 dåser i alt
  • præsenterer alle bands med interviews, billeder og link til musikstream på Tak Rocks hjemmeside royalbeer.dk/takrock
  • producerer præsentations- og markedsføringsmaterialer for hvert enkelt band i form af pressebilleder og -video
  • præsenterer de 15 bands på den landsdækkende kampagnes mange kommunikationskanaler – blandt andet tv- og radioreklamer, outdoor og pr
  • giver de enkelte bands mulighed for at spille til en række showcase-koncerter (hvad der bliver muligt at afholde hen over sommeren); disse showcase-koncerter planlægges, så de får størst mulige effekt for bands og publikum.

Tak Rock er et initiativ, der handler om at give en hånd til vækstlaget i dansk musik. Tak Rock har gennem årene samarbejdet med en række forskellige ambassadørbands. Tidligere har blandt andre The Minds of 99, Dizzy Mizz Lizzy, D-A-D, Kashmir, Sort Sol, Veto og The Floor is Made of Lava været Tak Rock-ambassadører. Initiativtageren bag Tak Rock er Royal Beer, der lancerede initiativet i 2010.

LÆS OGSÅ: REBECCA LOU-ANMELDELSE: Larm, for helvede!

ANNONCE