Sangen kommer ud før tid via en lidt utraditionel platform
Hvis man har været inde for at swipe på Tinder de seneste dage, er der en sandsynlighed for, at man er stødt på Gro. Og alt afhængigt af hvad man leder efter, er man enten blevet munter eller skuffet. For hun leder slet ikke efter singler. Hun vil snarere have sin single ud til singler – for hvis man matcher med Gro, kan man få et link til sangen, før den kommer i morgen.
LÆS OGSÅ: REPORTAGE: GAFFA På Græs fortsatte festen i højt humør
”Sangen er skrevet ud fra Mads’ og mine samtaler om dating og den måde, online datingplatforme kan være med til at bidrage til en utålmodig perfektionskultur,” fortæller Julie Møller Christiansen, der står bag Gro.
”Skinny Dip handler om de splittede følelser, der kan være til stede på en date i en benhård datingkultur, hvor de uendelige muligheder og fristen til lynhurtigt at gå videre til næste match nemt kan resultere i online afhængighed af overfladiske relationer.”
Singlen er den første fra det nye album, som hun arbejder på med sin ekskæreste Mads Kinnerup. Det er opfølgeren på debutalbummet, Columna, der fik fire ud af seks stjerner af GAFFA under overskriften: ”Magien opstår i mødet mellem natur og teknologi.”
”Jeg oplever i stedet albummet i sin helhed som et abstrakt maleri, der først og fremmest fremkalder stemningsbilleder. Et maleri, hvor man begynder at finde mønstre og detaljer, jo længere tid man bruger på at nærstudere det.”
GRO-INTERVIEW: Selvmord. Urkraft. Livsglæde – elektronisk bearbejdet